Op 12 januari ging, voor het eerst sinds de nieuwe lockdown, de Ontheemde Raadsheer weer van start met online vluggeren. Het was een leuke avond met 12 deelnemers (maar meer mag zeker ook!).  Na een matig begin kreeg Bart de smaak weer te pakken en hij werd dan ook verdiend de kampioen van de avond. Hij is natuurlijk goed en handig, maar het helpt ook dat hij zo snel is: hij speelde duidelijk de meeste partijen. De tweede en derde plaats hadden evenveel punten, maar Lichess besloot dat de mysterieuze Wieringer (kan je je eventueel bekend maken?) tweede werd en dat onze eigen Olaf derde werd. Het was lang geleden dat Olaf meedeed met de Ontheemde Raadsheer, dus blij hem weer in actie te zien. Heel asociaal geef ik mezelf een eervolle vermelding, omdat ik lang tweede stond maar op het eind inzonk en dus vierde werd. Behalve Wieringer was ook Raadsheerjeroenski (ik neem aan Jeroen Visser? of Jeroen Goedhart?) nieuwe en Kacdo (mij ook niet bekend) en Hans (Bouw) deden voor het eerst sinds tijden weer mee.  Dan heb ik bijna iedereen genoemd, dus dan noem ik ook nog Emiel, Jop, Ron, Wim en Cilia. Ramon was er helaas niet bij; misschien volgende week?

Want op 19 januari, wederom 20.15, gaan we gewoon weer volgens de zelfde formule door. De horeca valt nog steeds onder de lockdown dus De Poort ook. We gaan dus gewoon door. Hopelijk doen jullie mee; het is echt leuk. Even lid worden van Lichess en daarbinnen van de Ontheemde Raadsheer; ik laat je dan als lid toe (gratis uiteraard) en je kunt meedoen. Hopelijk tot woensdag!

Gerie.