Zondag 15 oktober ging de 10e editie van het Katttenburger Open Toernooi van start.  Een jubileumversie dus en de belangstelling was opnieuw groot. Zo groot dat we nu echt mensen hebben moeten weigeren, want overigens niet leuk is om te doen. Maar met 87 deelnemers is de grens echt bereikt. Daarbij zitten 13 mensen van de Raadsheer en dat valt wel een beetje tegen. We begonnen met maar liefst 23 afwezigen (byes).

Dit jaar had Marc Overeem zich ingeschreven als deelnemer en hij zou dan gelijk huizenhoog favoriet zijn. Maar hij kwam niet opdagen dus werd hij van de lijst gehaald. Daarna was de hoogst gerate speler de tweevoudig winnaar Dennis van Leusden. Maar dat was de eerste verrassing: hij schoot een pijnlijke bok tegen Ton van Rooijen, die ook voor Almere speelt. Van je clubgenoten moet je het maar hebben.... Maar het is natuurlijk een prachtige prestatie van Ton. De andere verrassing kwam van Anneke Schol, die van Iwan Bonoo won. Verder waren er nog zes onverwachte remises, waarbij we twee mooie resultaten van Raadsheerleden kunnen melden: Anjo Vlug laat intern zien hoe goed hij in vorm is, maar doet dat op het toernooi ook. Een ook Peter de Leeuwe, sinds dit jaar ook lid van de Raadsheer (naast VAS), kon bogen op een fraaie remise.

De volgende ronde is 12 november. Gewoon bij ons in de Poort, dus kom eens een kijkje nemen als je niet meedoet.