De Raadsheer 95 jaar jongHet is vandaag precies 95 jaar geleden dat De Raadsheer is opgericht. Om dit heugelijke feit te vieren was er gisteravond om klokslag middernacht een champagnemoment. Na een korte toespraak van de voorzitter werd er door de vele achtergebleven schakers geproost op De Raadsheer.

Aanstaande zaterdag zal het jubileum verder gevierd worden met een een wederom gezellige bijeenkomst op het programma voor alle leden. Wij zullen deze middag een leuk onderling team-toernooitje spelen met drie- of viertallen. Natuurlijk zijn er wat leuke prijsjes te verdienen en zal er wederom een drankje geschonken worden uiteraard voorzien van de bekende borrelhap, zowel tijdens het schaken als er na. Het programma zal zich tussen 13.00 en 18.00 uur afspelen en De Raadsheer kennende zal de bar daarna niet meteen sluiten.

Er werd natuurlijk ook nog geschaakt gisteravond. In de Raadsheercup werden alle vier de kwartfinales gespeeld. André overspeelde de verliezend finalist van vorig jaar, Harmen. Eric had tegen Vincent een tijdsvoordeel en leek lange tijd goede kansen te hebben, maar uiteindelijk bleek de aanval van Vincent toch te sterk. Ramon en Olaf bereikten een volkomen gelijkwaardig toreneindspel waarin remise onvermijdelijk was. Ook in het eerste vluggertje was dat de uitkomst, waarna Ramon in het 2e vluggertje de sterkste was. In de partij tussen Alexander en Douwe-Jan was de stelling lang in het voordeel van Alexander, maar die verblunderde dat. Hij verdedigde nog lang maar uiteindelijk bereikte Douwe-Jan als laatste de halve finales. Er werd ook direct geloot voor de halve finales:

André - Ramon
Vincent - Douwe Jan