Afgelopen woensdag was er na de gedwongen Corona-stop van zo'n vier maanden eindelijk weer eens een normale interne avond. Met een mix van bekende en nieuwe gezichten, en bovendien een externe wedstrijd van het eerste, was het weer gezellig druk.

Bovenin de stand speelde bijna iedereen mee met het eerste, dus grote verschuivingen waren er niet. Olaf behoudt de leiding, Gerie blijft tweede (en bovendien koploper in groep 2) en Harmen maakt het podium vol. Douwe-Jan stijgt door een winstpartij tegen Rinus naar de tweede plaats in groep 2. In groep 3 blijft een winnende Willem aan de leiding, maar de eveneens winnende Pepijn zit hem op de hielen.

Het eerste bereikte met drie invallers na een lange strijd een knappe 4-4; goed voor het eerste matchpunt dit seizoen. Gezien de krachtsverhoudingen in de hoofdklasse, zou dat wel eens een belangrijk punt kunnen zijn op weg naar lijfsbehoud.