Nu de corona-maatregelen weer wat versoepeld zijn, is het ook weer mogelijk om een clubavond te organiseren, zij het met wat beperkingen. De belangrijkste is dat de Poort om 22:00 uur dicht moet zijn, dus het is niet mogelijk om een partij met de volledige bedenktijd te spelen. In plaats daarvan hebben we het onderstaande programma.

Let op! Voor alle avonden gelden de volgende spelregels:
- Je dient over een geldige QR-code te beschikken.
- Neem een mondkapje mee.
- We beginnen iets vroeger dan normaal
- De voordeur van de Poort dient om 22.00 op slot te zijn.

woensdag 9 februari
AFGELAST
Deze avond is er vrijschaak, dat wil zeggen dat er geen vastomlijnd programma is, maar denk aan een snelschaaktoernooitje of een paar rapid-partijen. Belangrijk is wel dat  barman Joop hiervoor alleen uit Alkmaar komt als er voldoende belangstelling voor is. Daarom is het noodzakelijk dat je je vooraf (uiterlijk dinsdag) aanmeldt, zodat we weten dat er genoeg mensen komen.

woensdagen 16 februari, 23 februari en 2 maart
Op deze 3 avonden spelen we de laatste 6 partijen van de interne rapidcompetitie (2 partijen per avond) We hanteren hierbij het normale speeltempo van 20 minuten + 10 seconden per zet. Mocht je een van deze avonden moeten missen, dan kun je een keer een bye krijgen (1 punt) Gezien de eindtijd beginnen we wel vroeger dan je gewend bent: de klokken moeten echt om 20:00 uur aan, dus je moet om 19:45 uur aanwezig zijn.

De woensdagen daarna
Wat we op de clubavonden daarna gaan doen, hangt af van eventuele verdere versoepelingen. Als De Poort dan weer tot 24:00 uur open mag, zullen we de interne competitie weer oppakken en als dat niet kan, denken we erover na om dan het snelschaakkampioenschap en de Stamhouderscup te organiseren. Meer informatie hierover volgt later.

Externe competitie
De externe competitie wordt weer opgestart, maar de thuiswedstrijden gaan voorlopig niet door. Voor uitwedstrijden is het doorgaan afhankelijk van de speellocatie van de tegenstander; je wordt hiervan op de hoogte gehouden door je teamleider.