Woensdag 26 januari werd er weer online geschaakt bij de Ontheemde Raadsheer. Het toernooi begon schoorvoetend, maar uitendelijk was het met 14 deelnemers toch een heel geslaagde avond. De deelnemende leden van de offline Raadsheer kwamen er dit keer niet echt aan te pas. De oude bekende Ollie_B_Bommel kon er weer eens bij zijn en liet er met 14 uit 16 geen twijfel over bestaan wie de sterkste van de avond was. Daarvoor hoefde hij het toernooi niet eens echt helemaal af te maken. Maar wie is Ollie toch? De tweede plaats was ook duidelijk: Titus_ScH (ik vermoed een gast uit het noorden via Bart, maar vergeef me als ik het fout heb) eiste die plaats op. De derde plaats was voor Kacdo (Kavel). Hij had evenveel punten als Wieringer (Henk), maar had daarvoor minder partijen nodig.

Die avond was het nog onduidelijk, maar inmiddels blijkt dat het voorlopig de laatste avond van de Ontheemde Raadsheer was - in ieder geval op woensdag. Woensdag 2 februari bestaat de Raadsheer op de kop af 100 jaar. In deze rare tijd kon er nog geen groot jubileumfeest worden georganiseerd, maar de horeca mag wel open tot 22 uur. Daarom is er die avond een - echte - borrel voor leden. Wat er daarna gebeurt - zowel op de woensdagen bij de Raadsheer als met het toch bijzondere jubileum - wordt nog bekend gemaakt.

In ieder geval vond ik het leuk om via de Ontheemde Raadsheer - ooit een prima initiatief van Peter van Nijen - online toch wat schaken te kunnen organiseren. Hopelijk kunnen we op de woensdagen voortaan weer "live" schaken. Misschien is een andere dag nog een optie, maar dat moeten we nog bekijken.

Gerie Opgenhaffen.