Op de tweede clubavond, op 8 september, waren er gelukkig duidelijk meer mensen aanwezig dan een week eerder. Nu waren we met zijn 21-en. Hein heeft de eer van de eerste - vrijwillige - bye. We konden weer nieuwe gezichten zien! Jeroen Visser en Benjamin ten Broeke maakten hun debuut bij een schaakclub. Hopelijk vonden ze het leuk en zien we ze terug. Harmen Keiser had de weg terug weer gevonden en was ook weer van de partij. Allemaal heel hartelijk welkom!

Van de winnaars van de eerste ronde waren er nu vier aanwezig. De stand laat weer een "vertrouwd" beeld zien. Olaf won van Gerie en Hans liet Victor zijn huzarenstukje van de vorige keer niet herhalen. Zij gaan het nu volgende week onderling uitvechten. Er waren 12 mensen die er de eerste ronde niet waren. Jeroen wist op zijn eerste avond al het volle pond binnen te halen door te winnen van Willem. Mooi was ook de remise van Rob Baas tegen Douwe-Jan. Ramon en Jop nemen de plaatsen 3 en 4 in. Menno neemt gelijk plaats 5 in en leidt dus in groep 2. En tja... door zijn bye leidt Hein nu groep 3 en staat op plaats zes. Dat is nu natuurlijk gek, maar alles verandert zo in die beginfase nog heel snel. Daarom heb ik er alle vertrouwen dat het beeld nog flink kan veranderen.