RamonWintSnelschaakZoals altijd was de eerste clubavond van het jaar - dit keer 6 januari 2016 - gereservereerd voor het jaarlijkse snelschaakkampioenschap. De mensen uit groep
3 konden strijden voor de Stamhouderscup - vijf ronden rapid.

Ramon van Beemdelust bleek opnieuw de sterkste en met 12 uit 13 - slechts twee remises - valt daar niets op af te dingen. Een geweldige prestatie. De prestaties van Olaf Cliteur en Ron van Dijk - allebei 11 uit 13 - mochten er natuurlijk ook zijn. De rest van het veld werd aangevoerd door Vincent Visser met 8 punten. Hij eindigde nog net voor de verrassende Ti de Jong die er 7,5 binnenhaalde en de beste van groep 2 was. Verder mag de prestatie van Eric Mol nog genoemd worden, want als je op je 89ste met het snelschaken 7 uit 13 haalt dan is dat bewonderenswaardig. En hulde voor Roel de Jong: hij had met de Stamdhouderscup mogen meeschaken maar koos vrijwillig om - in zijn eigen woorden "kop van Jut" te zijn. Dat viel reuze mee, want hij scoorde 5 punten.

ReneWintStamhouderscup
Er deden zes mensen mee voor de Stamhouderscup, dus die konden precies mooi tegen elkaar spelen. De overduideljke winnaar werd René Dupon met 5 uit 5. De tweede plaats met een ook al geweldige 4 uit 5 werd Henny Heima.

Het was weer een gezellige strijd en een mooi begin van 2016.

Meer foto's vind u hier