Het was een seizoen voor Raadsheer 1 waar menig achtbaanontwerper jaloers op zou zijn. Na de nipte degradatie uit de hoofdklasse in het seizoen 22-23 trachtte de hoofdmacht van onze club natuurlijk meteen terug te keren naar het Schaakwalhalla van de regio Groot Amsterdam. Deze hoop was echter na vier ronden, waar slechts vijf matchpunten uitkwamen, volledig vervlogen.

Puntverlies van de concurrentie bracht ons enigszins terug in de strijd en in de laatste ronde werd Oosten Toren verschalkt en konden wij op de tribune plaatsnemen bij het alles beslissende duel tussen de reserves van Amsterdam-West en ENPS. Het enige resultaat dat geen kampioenschap voor ons opleverde kwam helaas in de slotseconden van de wedstrijd op het scorebord, namelijk een kleine zege voor ENPS.De felicitaties waren voor Victor Bartman en zijn mannen die ons een matchpunt voor bleven.

Raadsheer 1 maakte zich op voor poging twee in het komende seizoen. Edoch deze week werd bekend dat de kampioen uit de parallelgroep, Volewijckers 1 wegens bezettingsproblemen afziet van promotie. Dit betekent dat de beste nummer twee in aanmerking komt om alsnog te promoveren. Deze strijd ging tussen De Raadsheer 1 en De Amstel 1 en jawel, wij beslisten deze strijd met één matchpunt in ons voordeel en mogen ons opnieuw Hoofdklasser noemen. Klasse dat wij zo door geknokt hebben tot de laatste zet onder de bezielende leiding van onze Gerie die ook al een niet al te makkelijk jaar achter de rug had. Een mooie beloning voor hem, zijn acht harde knokkers en natuurlijk onze trouwe invallers!

Terug bij de beste acht met in ieder geval weer een jaar Hoofdklasse schaak in De Poort!