Ook dit jaar organiseren we natuurlijk weer het Kattenburger Open Toernooi; de 15e editie inmiddels. Het beeld begint ook vertrouwd te worden: het toernooi zit helemaal vol met 86 deelnemers en het is een mooie mix van mensen die eerder hebben meegedaan - waarvan sommigen al heel vaak ! - en mensen die voor het eerst met het toernooi meedoen.  Alex Polak, lid van LSG maar ook van Caissa, is op papier duidelijk de sterktste deelnemer en hij is zo'n debutant. Maar niet de enige!

Er zijn inmiddels twee ronden gespeeld en er zijn nog 9 mensen met 2 uit 2. Daar staan 4 mensen uit de top 10 bij. Anderen hebben al eens een bye gehad of een halfje gemorst. Nou ja: of hun tegenstanders hebben het natuurlijk gewoon goed gespeeld. Bij de koplopers staat wel één opvallende naam: Jim van de Valk Bouman. Jim, van de zeer actieve nieuwe club Zwart op Wit (geweldig) was pas nog winnaar van de B-groep, maar hij stoomt door. In de tweede ronde wist hij van niemand minder dan Willem Hensbergen te winnen. Overigens is er geen B-groep meer; er zijn nu meerdere ratingprijzen. Ook opvallend: Michiel Smit is twee keer slachtoffer geworden van sterke jeugd in de vom van Amelia Jonkman uit Beverwijk en Reijn Zuidema die bij MSK in Muiderberg speelt.

Na twee ronden is het natuurlijk nog te vroeg om echt over kanshebbers of leidende leden van de Raadsheer te spreken. De derde ronde wordt gespeeld op zondag 10 december; natuurlijk bij ons in de Poort. Kom eens kijken; het begint om 13.00 uur (maar kom iets eerder en je kunt nog helpen ook....). De indeling van elke ronde verschijnt vrijdagavond voor de ronde op deze website; de uitslagen en de stand ergens in de week erna, maar zo snel mogelijk.