OnLine2De 2e editie van De Ontheemde Raadsheer, een semi-rapid toernooi met een speeltempo van 10 minuten en 5 seconden increment, kende 18 deelnemers.

Het langzamere speeltempo lag een aantal spelers duidelijk minder dan het supersnelle werk van vorige week. Romenski9 (Bart)  bijvoorbeeld werd vorige week nog prachtig tweede maar eindigde vanavond op een dertiende plek,

Het omgekeerde gold voor 'Peer vaan den Muggenheuvel tot den Bobberd' (ondergetekende, ook wel bekend als Peter N). Vorige week nog roemloos 10e maar vanavond eindigend op een lekkere tweede plek! Nog net voor ChessBear69 (sommige aliassen spreken voor zichzelf), oftewel Olaf die gewoon goed is in elk tempo, nou ja bij het schaken dan.
Gastspeler CapablancaChe (Pjotr van Nie) eindigde in punten gelijk met Olaf maar ongetwijfeld vanwege een goede reden werd Olaf tot derde uitgeroepen door LiChess.
Gerie, voor het eerst meespelend, werd vijfde ondanks zijn getergde uitroep dat het een 'rotavond' was omdat ie niks zag.. viel wel mee dus.

Maar Ramon deed ook mee en zoals een voormalig (grapje Ramon) clubkampioen betaamt, won hij het toernooi. Zijn alias RJF72 is er een voor een prijsvraag. Wie het goed heeft, mag volgende week meedoen!

Het was weer erg leuk en spannend. Toch een aardig alternatief voor de echte clubavonden, maar niet meer dan dat. We doen het er maar mee..

De volledige toernooiuitslag staat hier: https://lichess.org/tournament/bMJCNy3F

Als je wil weten wie de echte mensen zijn achter de illustere schuilnamen, kijk hier: https://lichess.org/forum/team-de-ontheemde-raadsheer/lijst-met-aliassen#2

Hoe kom je op een naam als 'Woestzuig'? Ik zou het graag willen weten :) Iets voor het clubblad:  'Het verhaal achter de aliassen',