Nu ronde 6 is gespeeld op 10 oktober is het weer een mooi moment om eens naar de stand te kijken. Maar eerst moeten we constateren dat het nog steeds loopt als een tierelier! We zien telkens nieuwe mensen binnenkomen en hopen natuurlijk dat zij terugkomen. De avonden worden zeer goed bezocht en op 10/10 ontwaarden we maar liefst 40 Raadsheerleden! Nu moet eerlijk gezegd worden dat dit ook kwam omdat er twee teams van de Raadsheer tegen elkaar speelden: Raadsheer 5 speelde tegen Raadsheer 4; zij spelen allebei in de 4e klasse. De mensen van Raadsheer 4 zijn allemaal nieuwe leden: zij zijn als team overgekomen. Ze hebben nog niet heel veel schaakervaring, maar dat wil niet zeggen dat er niet het nodige talent aanwezig is. Ook leuk om te zien dat er maar liefst drie vrouwen in dit team spelen. Hopelijk vinden de nieuwe leden het zo leuk bij ons dat ze ook buiten de externe partijen eens komen kijken. Jullie zijn in ieder geval van harte welkom! De onderlinge uitslag pakte nogal goed uit voor het vijfde, maar dat doet er verder niet toe.

Intern staat Jack nog steeds fier bovenaan en hij heeft inmiddels een riante voorsprong opgebouwd. Tegen Ramon speelde hij remise, maar de rest won hij. En een score van 5,5 uit 6 mag er natuurlijk zijn! Ramon staat tweede met 4,5 uit 5. Hij zal nog wel een inhaalpoging doen waarschijnlijk. Harmen kon zich veroorloven om oneven te zijn en blijft gewoon derde.

Maar dan de grote verrassing: Casper staat vierde in het algemeen klassement, nog boven Olaf en boven de de top van groep 2! Hij speelde overigens extern. Natuurlijk leidt hij daarmee ook in groep 3.Toch wel op wat afstand volgen  Simon en Victor, de nummers 2 en 3 van groep 3. Daartussen staan nog heel wat mensen uit groep 2, aangevoerd door Douwe Jan. Zijn winst op Vincent (die hem zelf overigens ook verraste) legde hem geen windeieren: de zesde plek en de kop van groep 2. Maar daar is een harde strijd gaande. Anjo (van Ramon) en Rob S (van Jack) verloren weliswaar , maar staan nog vlakbij evenals de afwezige Ton.

Hopelijk kunnen we deze positieve ontwikkelingen volhouden. Volgende week zal het overigens rustig zijn want het eerste team speelt uit tegen de Amstel en het zesde team ook al uit tegen de Volewijckers.