Het was gisteravond een drukke boel in de Poort. Voor de tweede keer was De Raadsheer gastheer voor de SGA-rapidcompetitie. Er speelden liefst 16 viertallen en met zijn allen zorgden ze voor een gezellige avond (en een goede baromzet).

Onder de ploegen die speelden waren 3 Raadsheerteams: het eerste in de 1e klasse en het derde en vierde in de 3e klasse. De uitgangspositie van het derde was het beste. Ze begonnen de avond op de derde plaats en wisten die vast te houden door twee keer 2-2 te spelen. Daarmee was de kwalificatie voor de finale eigenlijk wel binnen maar ze zetten er in de laatste ronde nog een uitroepteken achter door met 3-1 te winnen. Hiermee gaat het derde ongeslagen naar de finale! Ook Raadsheer 4 begon met een goede uitgangspositie, maar na 2 nederlagen (tegen sterke tegenstanders) was de finale uit zicht. Het afsluitende gelijkspel was slechts voor de statistieken.

In de eerste klasse speelde de helft van de teams bij ons en de andere helft ergens anders. Hier is de eindstand van de voorronde dus nog niet bekend, maar de kansen zijn niet zo goed. Raadsheer 1 verloor in de eerste wedstrijd namelijk van de directe concurrent, herstelde zich wel met 2 overwinningen, maar scoorde alles bij elkaar waarschijnlijk net iets te weinig punten. Maar het wachten is dus nog op de rest van de uitslagen.

Update 16 juni: inmiddels heeft ook het tweede, dat gisteravond zijn laatste voorrondewedstrijden speelde bij Amsterdam-West, zich geplaatst voor de finale van de 2e klasse. Het eerste bleek uiteindelijk een half puntje tekort te komen en zal de finale dus aan zich voorbij moeten laten gaan.