Het eerste heeft ook zijn tweede wedstrijd in winst weten om te zetten. Het won met liefst 7-1 van De Wachter.

Het eerste punt kwam al snel. Jacob vloog op het 8e bord zijn tegenstander direct naar de keel. Hij offerde een paar pionnen om de vijandige koningsstelling open te breken en al snel was er geen houden meer aan. Ook het tweede punt liet niet lang op zich wachten. Olaf bracht zijn tegenstander in steeds grotere problemen en toen die een stuk verloor gaf hij op. Daarna ging het even wat langzamer. Stephan moest berusten in het afruilen van de stukken en kwam remise overeen. Mustapha leek wat gedrukt te staan, maar kon nadat hij resoluut een remiseaanbod had afgewezen afwikkelen naar een beter eindspel. Spoedig won hij een pion en de partij. Het beslissende punt kwam op naam van Henri. Hij won ergens een pion en toen zijn tegenstander zijn koning liet opsluiten was mat onvermijdelijk. Met een tussenstand van 4½ - ½ waren de matchpunten binnen.

Ook daarna bleef het punten regenen. Ramon was op het eerste bord verrast door een gambiet dat hem direct uit zijn theorie stootte. Hij liet zich daardoor echter niet van de wijs brengen, won een kwaliteit en na wat dreiginkjes te hebben gepareerd op fraaie wijze ook de partij. André won vanuit een gelijkwaardig ogende stelling een pion, gevolgd door nog eentje en na een afruil van de toren en dame was ook hier de winst binnen. Vincent tenslotte was misschien een beetje te overmoedig in zijn aanval en bereikte een eindspel met een loper minder. Die loper bleek echter machteloos en remise was de logische uitslag.

7-1 is een mooie uitslag, al moet er bij worden aangetekend dat De Wachter een van de zwakkere ploegen uit de poule is. In de volgende ronde wacht een stuk zwaardere tegenstander. Op 7 december is de wedsrijd tegen VAS 3 en dat is waarschijnlijk de belangrijkste uitdager van De Raadsheer op weg naar het kampioenschap in de eerste klasse.

Raadsheer 1 - De Wachter 1