Prijzentafel

De laatste clubavond voor Pasen was volgens traditie ingeruimd voor het Paasschaak. Heel druk was het niet, maar de 16 man die er wel waren maakten er een gezellige avond van. Onder de aanwezigen waren wel drie (potentiele) nieuwe leden: Maurice Buzink en Ronald Koornneef hadden in de afgelopen weken al een interne partij gespeeld; voor Tom van Hoorn was dat meer dan 3 jaar geleden. We hopen hen vaker te mogen begroeten.

De 16 spelers werden verdeeld over twee groepen, voor de gelegenheid gedoopt tot "groep Paashaas" en "groep Paasei". Om het schaken een beetje een apart tintje te geven werd er gespeeld met een verplichte opening. Hierbij werd gebruik gemaakt van de lijst met 64 gambieten die jaren geleden is samengesteld door Wim van Vugt. Hieruit werden de 7 gambieten geloot waarmee alle partijen begonnen. Dit gooit je direct in een stelling waar je niet mee bekend bent, maar gelukkig geldt dat ook voor je tegenstander. Dit geeft partijen die compleet anders zijn dan je normaal op het bord krijgt (ensoms ook wel hele korte partijen).

Uiteraard kunnen sommige schakers hier beter mee omgaan dan anderen. In groep Paashaas waren Mustapha en Olaf duidelijk de sterkste. De onderlinge partij eindigde in remise, maar Olaf verloor nog een halfje, dus won Mustapha deze groep. In groep Paasei was Ronald duidelijk de sterkste, want hij won al zijn partijen. Op de 2e plaats eindigde hier Tim, net voor Ti.