Op 11 januari 2017 was het weer "business as usual" bij de Raadsheer. Het derde team speelde een thuiswedstrijd tegen het veel sterkere Caissa 7 en ondanks dat we netaan verloren met 3,5-4,5 mogen we heel tevreden zijn. De winst zal in andere wedstrijden gepakt moeten worden. Ramon speelde remise tegen Wim; een prima prestatie dus met zwart van Wim. Ramon bleef wel ruim eerste. Olaf was dit keer vrijwilliger voor de vrije ronde en blijft tweede; Harmen P was er niet maar blijft derde. Belangrijk was dat Hans R met zwart van Mustapha won waardoor Hans over Mustapha heen sprong. Lachende derde was Peter V, die extern speelde en daarmee naar de vierde plek schoof. Hij blijft dan ook aan kop in groep 2. Arnold - die ook extern speelde - blijft hem volgen; hij haalde de afwezige Rob S in. In groep 3 blijft Roel J - die ook al extern speelde - heer en meester. Cilia volgt op eerbiedige afstand en Jan B staat door van Willem te winnen nu derde.