Het jaar 2016 zit erop voor de Raadsheer. De laatste clubavond op 21 december werd goed bezocht. De tweede ronde van de Raadsheercup werd gespeeld (tenminste, deels). En ook werd er voor de interne gespeeld.

Van de acht partijen voor de Raadsheercup werden er vijf gespeeld. Echt grote verrassingen waren er niet. Harmen, Alexander en Eric hadden aan 55 minuten genoeg. Ramon had maar 10 minuten tegen Roel J, de koploper van groep 3, maar hij speelde overtuigend naar de winst. Olaf stond daarentegen een vol stuk achter tegen Maarten. Helaas raakte Maarten de kluts een beetje kwijt en raakte hij lichtelijk in paniek - wat Olaf eigenlijk eerder zou moeten doen. Een knappe prestatie van Olaf. Er moeten nog drie partijen gespeeld worden, maar er is al geloot voor de volgende ronde. En ja hoor: Olaf en Ramon lootten tegen elkaar. De wedstrijd staat voor 1 februari op het programma.

Intussen werd er ook voor de interne competitie gespeeld: de 14e ronde. Er was een nieuw gezicht: Michiel Vos kwam eens kijken hoe het beviel. En hij won ook maar gelijk. Ook Jan Forrer was weer van de partij en hij wist knap Simon B op remise te houden. Dat zijn knappe visitekaartjes! Mustapha won van Peter V. Ook Wim en Arnold wonnen. Verder waren er drie remises, o.a. van Hans R tegen Gerie. Maar ook van de bijna jarige Cilia tegen Henny. Ramon voert de interne stand nu aan met een hele ferme voorsprong. Dan volgt Olaf, maar hij heeft wel een groep mensen achter zich: Harmen en Mustapha volgen op de voet. Daarachter volgen Peter en Hans. Peter leidt nog steeds in groep 2, maar Rob S en Arnold komen vervaarlijk opzetten en staan ook in de top 10. Roel J staat daarentegen heel riant op kop in groep 3 - en zevende in de algemene stand. Het trio Cilia, Willem en Jan B volgt op ruime afstand.

Op 28 december is de Poort dicht. En dan, op 4 januari, is weer het jaarlijkse snelschaakkampioenschap en voor mensen uit groep 3 het rapidkampioenschap om de Stamhouderscup. Altijd een leuke avond: hopelijk komen veel mensen om mee te doen. Vanaf 11 januari gaan we weer gewoon verder.

We wensen iedereen hele fijne feestdagen en een uitstekend 2017. En niet allen op de 64 velden.

Harmen en Gerie.